Tämän blogin tarkoitus on välittää kaikille herkullisia turkkilaisia ja suomalaisia ruokareseptejä joita meidän perheessämme syödään arki - ja juhlapäivinä. Pyrin myös kertomaan myös matkastamme lapsettomuushoidoissa jotka aloitimme tänä vuonna (2008).
 
Olen 26 vuotias ja asun Mersinissä, Turkissa. Mieheni on vuosimallia -77 ja olemme olleet naimisissa 3 vuotta. Olen asunut Turkissa vakituisesti 3,5 vuotta ja "vähemmän vakituisesti" 6 vuotta. Ensimmäiset 5 vuotta asuin Istanbulissa mutta viime kesänä muutimme tänne Välimeren rannalle, Mersiniin. Mersinistä lisää tietoa:  http://www.mersin.bel.tr/index-800.asp (turkiksi) ja http://en.wikipedia.org/wiki/Mersin_Province (englanniksi)
Olen kotirouvana tällä hetkellä joten minulla on aikaa ruoan ja kodin kanssa peuhaamiseen. Mieheni on englannin opettaja ala-asteella. Blogissani pyrin tuomaan esille myös joitan turkkialaisia tapoja kodinhoidossa että ruoanlaitossa. Koulutukseltani olen matkailun restonomi ja olen työskennellyt useissa matkatoimistoissa niin Suomessa kuin Turkissakin. Viimeisin työsuhteeni päättyi 2007 keväällä muuttomme takia. Toimin tuolloin hollantilaisen OAD Reizenin Istanbulin incoming - toimiston alue ja toimistopäällikköna.
 
 Lapsettomuudesta olemme kärsineet 2006 vuoden lopulta asti jolloin minulla todettiin kystanpoiston yhteydessä endometrioosi. 2008 olemme läpikäyneet kaksi negatiivisesti päättynyttä IUI (inseminaatio) hoitoa paikallisessa yksityissairaalassa ja seuraava vaihe olisi joko kolmas inseminaatio tai koeputkihedelmöitys (IVF)....